Άγχος για την μαθησιακή  διαδικασία

Η κυρία πηγή άγχους είναι ο φόβος της αποτυχίας . Οι μαθητές χαμηλών επιδόσεων είναι ιδιαίτερα πιθανό να νιώθουν περισσότερο στρες. Εντούτοις υπάρχουν και πολλοί ικανοί μαθητές με υψηλές επιδόσεις που επίσης αγχώνονται στην ιδέα ότι η απόδοση τους μπορεί να μην είναι τέλεια! Το έντονο άγχος για την μαθησιακή διαδικασία έχει πολλές επιπτώσεις στην σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού. Κάποιες από αυτές είναι ταχυκαρδία, πονοκέφαλοι, στοματικές διαταραχές, αρνητικές σκέψεις, αίσθημα απελπισίας και αποδιοργάνωση. Οι έφηβοι βιώνουν εντονότερα το μαθησιακό άγχος εξαιτίας των αλλαγών στο σώμα τους αλλά και εξαιτίας των σημαντικών αποφάσεων που καλούνται να πάρουν για να οικοδομήσουν το επαγγελματικό τους μέλλον.

Στην διαχείριση του άγχους μπορούν να βοηθήσουν τόσο οι γονείς, όσο και οι εκπαιδευτικοί. Όμως και ο ίδιος ο μαθητής μπορεί να βοηθήσει με πολλούς τρόπους τον εαυτό του ώστε να κυλάει ομαλά η σχολική του ζωή. Οι γονείς και οι καθηγητές δεν πρέπει να πιέζουν τους μαθητές να θέτουν ιδιαίτερα μεγαλεπίβολους στόχους χωρίς να ξέρουν σίγουρα ότι μπορούν να ανταποκριθούν. Είναι σημαντικό να υπάρχει διάλογος και εφικτές προσδοκίες.  Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει οι γονείς να μεταφέρουν στα παιδιά το προσωπικό τους άγχος και τις δικές τους ανασφάλειες. Ούτε βέβαια να ασκούν σκληρή κριτική. Η επιβράβευση και η επιδοκιμασία είναι αυτό που χρειάζονται!

Τα παιδιά μπορούν να κάνουν αρκετά ώστε να μετριάσουν το άγχος. Μπορούν νε διατηρήσουν ένα σταθερό πρόγραμμα διατροφής και ύπνου.  Να έχουν αυτοεκτίμηση και αισιοδοξία και να αποδέχονται την πιθανότητα λαθών και αποτυχίας.  Είναι σημαντικό να συμμετέχουν σε χόμπι

 

Το άγχος για την μαθησιακή διαδικασία είναι αυτό που ονομάζουμε “παραγωγικό στρες”.Το παιδί νιώθει πίεση και ένταση να εργαστεί περισσότερο και να δώσει τον καλύτερο εαυτό του. Όλοι οι μαθητές νιώθουν άγχος κάποια στιγμή στην διάρκεια της φοίτησής τους στο σχολείο. Το άγχος είναι βοηθητικό όταν κινητοποιεί τον μαθητή στην επίτευξη των στόχων του. Όταν όμως το άγχος παρεμποδίζει σοβαρά την μάθηση και την απόδοση, τότε ξεκινούν τα προβλήματα.

, να ακούνε μουσική, να διαβάζουν βιβλία, και να ασχολούνται με  τέχνες και αθλητικές δραστηριότητες.  Οι παρέες με συμμαθητές είναι εξαιρετικά σημαντικές αφού οι συνομήλικοι αισθάνονται  ότι μπορούν να καταλάβουν ο ένας τον άλλο! Τα παιδιά χρειάζονται καλούς ακροατές θετικές σκέψεις, ασφάλεια, σταθερότητα και ψυχραιμία. Έτσι μεγαλώνουν θωρακισμένα με ψυχική ανθεκτικότητα και…μπορούν να καταφέρουν τα πάντα!

                           

                                           ΠΑΝΤΡΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

                                           Β2 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΩΛΟΥ

                                           ΣΧ.ΕΤΟΣ 2023-2024

Από admin